Algemene Voorwaarden

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.

  2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer.

  3. Dag: kalenderdag.

  4. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

  5. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.

  6. Ondernemer: de rechtspersoon die producten op afstand aan consumenten aanbiedt, in dit geval Solvia Global LLC.

  7. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand.

  8. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.

  9. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.

Artikel 2 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.

  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en op verzoek van de consument kosteloos worden toegezonden.

  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument eenvoudig kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

  4. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling die de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benadert.

Artikel 3 – Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling door de consument mogelijk te maken. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

  3. Alle afbeeldingen en specificaties in het aanbod zijn een indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.

  4. Elk aanbod bevat zodanige informatie dat voor de consument duidelijk is wat zijn rechten en verplichtingen zijn. Dit betreft in het bijzonder:

    • de prijs: deze is exclusief eventuele inklaringskosten en invoer-BTW. Deze additionele kosten zijn voor rekening en risico van de klant. De post- en/of koeriersdienst zal met betrekking tot de invoer de btw (al dan niet tezamen met de inklaringskosten) innen bij de ontvanger van de goederen;

    • de eventuele kosten van verzending;

    • de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;

    • het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;

    • de termijn voor aanvaarding van het aanbod.

Artikel 4 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding.

  3. De ondernemer treft passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt voor een veilige webomgeving.

  4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders informeren of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen. Indien de ondernemer goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd een bestelling te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

  5. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarde van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

Artikel 5 – Herroepingsrecht

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product.

  2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te beoordelen of hij het product wenst te behouden.

  3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht, is hij verplicht dit binnen 14 dagen na ontvangst kenbaar te maken aan de ondernemer via een geschreven bericht/e-mail. Nadat de consument dit kenbaar heeft gemaakt, dient hij het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een verzendbewijs.

  4. Indien de klant na afloop van de in lid 1 en 3 genoemde termijnen niet heeft voldaan aan de procedure, is de koop een feit.

Artikel 6 – Kosten in geval van herroeping

  1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, zijn de kosten voor het retourneren van de producten voor rekening van de consument.

  2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen, op voorwaarde dat het product reeds is terugontvangen of sluitend bewijs van complete terugzending is overlegd.

Artikel 7 – Uitsluiting herroepingsrecht

  1. Uitsluiting van het herroepingsrecht is mogelijk voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken. Omdat Union Bee een cosmetisch product is, kan het herroepingsrecht worden uitgesloten als het product geopend en/of gebruikt is.

  2. De uitsluiting geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

Artikel 8 – De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

  2. De plaats van levering vindt plaats in het land waar het vervoer aanvangt (buiten de EU). De post- of koeriersdienst zal daarom bij de afnemer invoer-BTW en/of inklaringskosten innen. Er wordt door de ondernemer geen EU-btw in rekening gebracht.

  3. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard.

Artikel 9 – Conformiteit en Garantie

  1. De ondernemer staat ervoor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, en aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid.

  2. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 14 dagen na levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat.

  3. De garantie geldt niet indien: de consument de geleverde producten zelf heeft bewerkt, aan abnormale omstandigheden heeft blootgesteld of onzorgvuldig heeft behandeld.

Artikel 10 – Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij de uitvoering van bestellingen.

  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.

  3. Geaccepteerde bestellingen worden met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitgevoerd, tenzij een langere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet of slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden.

  4. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument.

Artikel 11 – Betaling

  1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan op het moment van het plaatsen van de bestelling.

  2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

  3. In geval van wanbetaling heeft de ondernemer het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

Artikel 12 – Loyaliteitsprogramma

  1. Union Bee beloont trouwe klanten. Na elke zesde (6e) succesvol afgeronde en betaalde bestelling die op een klantaccount is geregistreerd, ontvangt de klant het recht op één (1) gratis pot Union Bee.

  2. Dit gratis product wordt automatisch geleverd bij de eerstvolgende (de zevende) bestelling die de klant plaatst.

  3. Dit voordeel is persoonlijk, niet-overdraagbaar en heeft geen contante waarde. Union Bee behoudt zich het recht voor om de voorwaarden van dit programma te wijzigen.

Artikel 13 – Klachtenregeling

  1. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen, volledig en duidelijk omschreven, worden ingediend bij de ondernemer nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.

  2. Ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen beantwoord. Als een klacht een langere verwerkingstijd vraagt, wordt binnen 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie van wanneer een meer uitvoerig antwoord kan worden verwacht.

  3. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

Artikel 14 – Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is het recht van de staat Wyoming, Verenigde Staten van Amerika van toepassing.

  2. Deze rechtskeuze laat de bescherming onverlet die de consument geniet op grond van dwingende bepalingen van het recht dat van toepassing zou zijn bij afwezigheid van deze keuze, namelijk het recht van het land waar de consument zijn woonplaats heeft. Eventuele geschillen zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbank.

Artikel 15 – Identiteit van de ondernemer

  • Juridische Bedrijfsnaam: Solvia Global LLC

  • Handelsnaam: Union Bee

  • E-mail Klantenservice: support@union-bee.com

  • Bedrijfsadres (Juridische Entiteit): 30 N Gould St, STE R, Sheridan, WY 82801, Verenigde Staten van Amerika
    (Let op: dit is geen bezoek- of retouradres)